Rodzaje linków, które przyciągają uwagę


1. Metafora – powiązanie dwóch pojęć, często pozornie niepodobnych

SZKOŁA WIĘZIENIEM  (widzenie jednej rzeczy jako drugą)

PO PROSTU ŻYLETA (o obrazie który jest ostry) 

EKSTRA SPRĘŻYNA (nóż sprężynowy)

2. Hiperbola – przesada, ale też niedomówienie
To przerażające, co odkryli w środku...

3. Synonimia (podobne brzmienie/ znaczenie wyrazów w nagłówku)
Szok! Nie uwierzysz!

4. Nagromadzenie

5. Anafora – powtórzenie tego samego słowa, na początku kolejnych segmentów wypowiedzi
To niemożliwe! To cud!

6.  Metonimia –  chodzi o to, że tworzy powiązania na zasadzie skojarzeń , żeby było krócej lub bardziej wyraziście, np.: pot – wysiłek

szczególna odmiana metonimii - synekdocha – działanie na wyobraźnię, identyfikuje osobę/rzecz o której mowa

--> Część służy jako skrót całości, np.: przytoczenie konkretnego wydarzenia, a w artykule uogólnienie - KARA CIELESNA W SZKOŁACH – a mowa o wykazie, przykładach gwałcenia praw człowieka lub odwrotnie

--> zmiana liczby mnogiej na pojedynczą i odwrotnie: WŁOS JEŻY SIĘ NA GŁOWIE

7. Efekt przyczyny i skutkuKUPIŁA OWOCE I OKAZAŁO SIĘ TO

8. Katecheza – tworzenie nowych skojarzeń,  użycie zmian w języku -  „ został naciągnięty”, używanie żargonu ulicznego ( marihuana – trawka), zapożyczenia z angielskiego


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Co to jest CLICKBAIT?

Podsumowanko