Mechanizmy w clickbaicie

1. Uogólnienie nagłówka, aby wzbudzić ciekawość - "ODKRYLI PRAWDĘ"

2. Wyliczenia – „NUMER 5 SPRAWI ZE SPADNIESZ Z KRZESŁA”

3. Odwoływanie się do potrzeb - "ODKRYŁA SPOSÓB NA SCHUDNIĘCIE. LEKARZE JEJ NIENAWIDZĄ"

4. Zwrot do odbiorcy

KONIECZNIE MUSISZ TO ZOBACZYĆ – zachęta do określonego działania,
NIE UWIERZYSZ CO ZROBIŁ...

- pytania retoryczne

-fikcja dialogu

5. Niedopowiedzenie - urwane zdania ( „ŚMIALI SIĘ KIEDY ZOBACZYLI TEN FORTEPIAN, ALE KIEDY ZACZĄŁEM GRAĆ...)

      6. Zwroty nacechowane (NAJLEPSZY SPOSÓB/ JEDYNY) i pozostawianie dobrego wrażenia – TEN SPOSÓB DAJE 100% SATYSFAKCJI



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Co to jest CLICKBAIT?

Podsumowanko