Co to jest CLICKBAIT?
Clickbait (połączenie słów click – pol. kliknięcie i bait – pol. przynęta) to w skrócie określenie krzykliwych nagłówków lub haseł, często połączonych z szokującym zdjęciem. To wszystko ma zachęcić odbiorców do kliknięcia i wejścia na stronę, zalajkowania, udostępnienia lub zainteresowania. Technika ta bazuje na stworzeniu tak przyciągającego tytułu, żeby nawet najmniej istotny artykuł zyskał kliknięcie.
Najczęstsze nagłówki: „sprawdź!”, „musisz zobaczyć!” lub pytającą – „jak ona to zrobiła?”, „czemu on to powiedział?”, „czy nie pokazała za dużo?” itp. - w formie rozkazującej. Wzbudzają ciekawość, nie dając konkretnej odpowiedzi.
Najczęstsze nagłówki: „sprawdź!”, „musisz zobaczyć!” lub pytającą – „jak ona to zrobiła?”, „czemu on to powiedział?”, „czy nie pokazała za dużo?” itp. - w formie rozkazującej. Wzbudzają ciekawość, nie dając konkretnej odpowiedzi.
CIEKAWOŚĆ = KLIKNIĘCIE
Jeśli chodzi treść, to kiedyś pod takimi nagłówkami kryły się często zwykłe i niezbyt sensacyjne materiały. Portale i serwisy walcząc o ruch i czytelników coraz częściej przekraczają tę granicę podają pod nagłówkami treści nieprawdziwe lub podkręcone. Przez to clickbait to nie tylko nagłówek, ale również treść artykułu.
Komentarze
Prześlij komentarz